لیزر موی زائد, راهکارهایی برای جوانسازی چشم‌ها, مجموعه دکتر طباطبایی

راهکارهایی برای جوانسازی چشم‌ها

پوست اطراف چشم‌ها مانند سایر قسمت‌های صورت مستعد بروز علائم پیری است. کاهش حجم، از دست‌رفتن قابلیت ارتجاعی پوست و چین‌و‌چروک‌هایی که با حرکت اعضای صورت ایجاد می‌شوند از جمله علائم افزایش سن هستند که در اطراف چشم ظاهر می‌شوند. شل‌شدن پوست اطراف چشم گاهی باعث افتادگی پلک می‌شود.

پوست اطراف چشم‌ها بسیار نازک‌تر از قسمت‌های دیگر بدن بوده و لایه‌های چربی که محافظت‌کننده پوست هستند، نرم‌تر و ظریف‌تر از بافت چربی موجود در سایر قسمت‌های بدن است. بنابراین، این ناحیه زودتر از سایر قسمت‌های صورت علائم پیری را بروز می‌دهد. پوست اطراف چشم به شدت تحت‌تأثیر خواب، رژیم غذایی، گردش خون و استرس قرار می‌گیرد و این عوامل می‌توانند منجر به سیاهی دور چشم شوند.

 پلک‌های افتاده

با افزایش سن، پوست هر ساله کلاژن کمتری نسبت به سال قبل تولید می‌کند و این باعث ازبین‌رفتن قابلیت ارتجاعی پوست و فرورفتگی صورت می‌شود. افتادگی پوست می‌تواند باعث ایجاد پوست اضافی در بالای چشم و افتادگی پلک شود.

بلفاروپلاستی روشی برای درمان افتادگی پلک است که شامل یک درمان غیر تهاجمی اولتراسوند مانند اولترافورمر و لیفت ابرو با استفاده از تزریق ترکیبات ضد‌چروک است. اولترافورمر باعث تحریک تولید کلاژن و تقویت پوست شده و پوست افتاده را بالا کشیده و لیفت می‌کند. در این روش از امواج فرا صوت استفاده می‌کنند که برای چشم خطری ندارد.

فیلر زیر چشم در ارومیه

برای فیلر زیر چشم در ارومیه توسط پزشک مجرب، می‌توانید به مجموعه دکتر طباطبایی مراجعه کنید.

سیاهی دور چشم (حلقه‌های سیاه اطراف چشم)

سیاهی دور چشم بسیار رایج است و می‌تواند ناشی از خستگی، کمبود آهن، افزایش سن یا فشار وارده به چشم باشد؛ همچنین برخی افراد از نظر ژنتیکی مستعدتر هستند. این عوامل بر نحوه گردش خون در عروق اطراف چشم تأثیر می‌گذارند که در این ناحیه پوست نازک‌تر از نواحی دیگر است و با افزایش سن نازک‌تر نیز می‌شود.

استفاده از گیاه آرنیکا (گل همیشه بهار کوهی) و ویتامین K به‌صورت موضعی به بهبود گردش خون در اطراف چشم کمک می‌کنند. یکی از درمان‌های مؤثر برای رفع سیاهی دور چشم، تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) است. در این روش از نمونه خونی خود فرد استفاده می‌شود که در آن پلاسما جداسازی شده و به پوست تزریق می‌شود. این روش به بازسازی و ترمیم پوست کمک کرده و تولید کلاژن را تقویت می‌کند.

تزریق مقادیر بسیار کمی از فیلرهای آب‌رسان و آنتی‌اکسیدان‌ها تحت عنوان میکروفیلر به سطح پوست، به درخشندگی و ترمیم پوست، همچنین به ضخیم‌ترشدن پوست اطراف چشم که با افزایش سن نازک شده‌اند، کمک می‌کند.

پف زیر چشم

همان‌طور که اشاره شد، نشانه‌های افزایش سن در پوست به سه دلیل ظاهر می‌شوند:

  • کاهش حجم
  • از دست رفتن قابلیت ارتجاعی پوست
  • چین و چروک

این علائم در افراد مختلف به‌شکل متفاوتی بروز پیدا می‌کنند. پف‌ زیر چشم به دلیل ازدست‌رفتن حجم صورت و خاصیت ارتجاعی ایجاد می‌شود. برای درمان پف زیر چشم می‌توان از روش اولترافومر  (Ultraformer ) استفاده کرد که از امواج فرا صوت برای بهبود وضعیت پوست استفاده می­کند و روشی غیرتهاجمی برای سفت‌کردن پوست است. اگر همراه با اولترافورمر از فیلرهای پوستی هم استفاده شود، نتایج بهتری بدست می‌آید. این‌که چه میزان فیلر زیر چشم مورد نیاز است، به مقدار حجم ازدست رفته و افتادگی پوست بستگی دارد.

استفاده‌ی منظم از یک سرم دور چشم خوب و ضد‌پیری که مواد مغذی موردنیاز برای کلاژن‌سازی را فراهم می‌کند، به بهبود نتایج اولترافورمر کمک می‌کند.

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *