لیزر موی زائد, فیلرهای پوستی چه زمانی نتیجه نامطلوبی دارند و چگونه می‌توان خطرات ناشی از تزریق فیلر را به حداقل رساند؟, مجموعه دکتر طباطبایی

فیلرهای پوستی چه زمانی نتیجه نامطلوبی دارند و چگونه می‌توان خطرات ناشی از تزریق فیلر را به حداقل رساند؟

با افزایش محبوبیت پرکننده‌ها یا فیلرهای پوستی در سراسر جهان، گزارش‌ها حاکی از آن است که روش‌های نادرست تزریق فیلر، عفونت‌ها و حتی خطر نابینایی در افراد تحت درمان در حال افزایش است.

چه زمانی مشکلات ناشی از تزریق فیلرهای پوستی ایجاد می‌شود؟

مشکلات زمانی رخ می‌دهند که فیلر به درون رگ تزریق شده و آن‌ را مسدود کند. مسدود شدن یک رگ خونی می‌تواند باعث تورم غیرطبیعی و نکروز شود و اگر فیلر سرخرگی که چشم را تغذیه می‌کند مسدود شود، باعث کوری می‌شود. موارد نابینایی ناشی‌ از فیلرهای پوستی نادر هستند اما به دلیل تمرکز رسانه‌ها بر روی کوری، این عارضه ترسناک و شایع به‌نظر می‌رسد، بنابراین تزریق فیلر باید توسط افراد مجرب انجام شود که احتمال بروز چنین خطراتی به حداقل برسد.

قبل از اقدام به تزریق فیلر، با پزشک مشورت کنید و در مورد میزان تجربه و توانمندی او سوال کنید. پزشک یا پرستار آموزش‌دیده به دلیل این‌که با آناتومی صورت آشنا بوده و تجربه کافی را دارد، می‌تواند فیلر را بدون بروز عارضه تزریق کرده و از انسداد رگ‌ها جلوگیری کند. همچنین، درصورت بروز انسداد یا سایر مشکلات ناشی‌از تزریق فیلر، یک پزشک ماهر بهتر می‌تواند آن‌را برطرف کند.

محبوبیت فیلرهای پوستی این واقعیت را که تزریق فیلر یک روش پزشکی بوده و به افراد باتجربه نیاز دارد، زیر سوال برده ‌است؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از مردم برای تزریق به افرادی مراجعه می‌کنند که مهارت کافی نداشته و درمورد نواحی حساس و مستعد خطر هیچ‌گونه اطلاعی ندارند. بسیاری از عوارض ناشی‌از تزریق فیلر در افرادی ایجاد شده ‌است که این درمان را در مراکز غیرمعتبر انجام داده‌اند.

با این حال، هیچ قانونی در مورد سطح آموزش و تجربه مورد نیاز برای درمان‌های تزریقی وجود ندارد و بسیاری از پزشکان یک دوره آموزشی یک یا دو روزه را برای دریافت آموزش و مهارت لازم سپری می‌کنند که این دوره به تنهایی کافی نیست. پزشکان و پرستاران باید در جلسات آموزشی بیشتری شرکت کنند تا بتوانند سلامتی بیمار را در طی فرایند تزریق و پس از آن تضمین کنند.

فیلر گونه در ارومیه

برای فیلر گونه  در ارومیه توسط پزشک مجرب، می‌توانید به مجموعه دکتر طباطبایی مراجعه کنید.

چگونه می‌توان خطرات ناشی‌از فیلرهایی پوستی را به حداقل رساند؟

توصیه می‌شود تا به کلینیک و مطبی مراجعه کنید که قبل از جلسه درمانی، یک جلسه مشاوره برای‌تان تعیین کنند. در این جلسه مشاوره می‌توانید درمورد مزایا و خطرات تزریق فیلر با پزشک خود مشورت کنید و بهتر بتوانید تصمیم نهایی خود را بگیرید.

از مراجعه به کلینیک‌هایی که پزشک از طریق اسکایپ یا سایر پیام‌رسان‌ها فقط یک تماس کوتاه با شما دارد، خودداری کنید. پزشک باید به‌طور مستقیم با بیمار در ارتباط باشد و او را راهنمایی کند. درصورت بروز هرگونه عارضه، پزشک موظف است تا آن‌ را درمان کند.

زمانی‌که فیلرهای پوستی به خوبی تزریق شوند، می‌توانند مزایای زیادی داشته باشند. بسیاری از افراد با مشاهده بازگشت حجم از دست‌رفته صورت خود احساس شادابی و جوانی می‌کنند. برخی در مورد لب‌های جدید خود بسیار هیجان زده می‌شوند و برخی دیگر که به دلیل افزایش سن لب‌هایشان نازک شده ‌بود، پس از افزایش حجم طبیعی با تزریق فیلر احساس آرامش می‌کنند. با این حال، درمان با فیلر یک روش پزشکی بوده و لازم است تا درمورد خطرات احتمالی، عوارض و نحوه انجام ایمن این فرایند آگاهی کامل را بدست آورید.

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *