لیزر موی زائد, سوالی که باید قبل از اولین جلسه لیزر خود بپرسید., مجموعه دکتر طباطبایی

سوالی که باید قبل از اولین جلسه لیزر خود بپرسید.

اگر برای بهبود علائم پیری، پیگمانتاسیون، آکنه یا سایر مشکلات به لیزر فکر می‌کنید، اطلاعات در مورد فناوری‌های مختلف، خطرات و فواید آن‌ها می‌تواند بسیار زیاد باشد.

برای کمک به شما در شروع جلسات درمانی، پنج مورد اصلی را که باید قبل از اولین جلسه‌ی خود بپرسید، گردآوری کرده‌ایم. همچنین توصیه می‌کنیم به کلینیک‌هایی بروید که مشاوره‌های رایگان و بدون اجبار را ارائه می‌دهند تا این فرصت را داشته باشید که از یک متخصص در مورد نگرانی‌های خود بپرسید و توصیه‌های او را قبل از انجام هر عملی دریافت کنید. وقتی صحبت از پزشکی زیبایی به میان می‌آید، یک روش هرگز برای همه مناسب نیست.

سوال ۱: از چه نوع لیزری استفاده می‌کنید؟

کلینیک‌های ارزان‌تر معمولاً برای طیف وسیعی از درمان‌ها به فناوری  IPL(پالس شدید نور) متکی هستند که می‌توان آن را به روش‌های مختلف نام‌گذاری کرد. با وجود این که IPL می‌تواند برای شرایط خاص مثلا رنگ پوست روشن‌تر، ایمن و مؤثر باشد، نباید برای همه‌ی افراد و همه‌چیز استفاده شود. به عنوان مثال، هنگامی که روی ملاسما استفاده می‌شود، این خطر وجود دارد که IPL وضعیت را بدتر کند.

تفاوت اصلی بین IPL و لیزر این است که لیزرها دارای طول موج خاصی هستند که می‌توانند هدفمندتر و دقیق‌تر از IPL باشند. IPL همچنین از انرژی گرمایی استفاده می‌کند، در حالی که انواع مختلف لیزر ممکن است از گرما، نور یا انرژی ارتعاشی استفاده کنند. همچنین انرژی‌های اولتراسوند و فرکانس رادیویی برای درمان‌های ضد‌پیری، سفت کردن پوست و تحریک کلاژن وجود دارد. یک پزشک با تجربه می‌تواند تکنولوژی مناسب را برای نوع پوست و نگرانی خاص شما توصیه کند.

لیزر موهای زائد در ارومیه

برای لیزر موهای زائد در ارومیه توسط پزشک مجرب، می‌توانید به مجموعه دکتر طباطبایی مراجعه کنید.

سوال ۲: چه مجوزها و مدارکی دارید؟

باید مطمئن شوید که به یک کلینیک حرفه‌ای می‌روید. کلینیک‌ها باید تحت نظارت پزشک باشند و درمان با لیزر همانند سایر روش‌های پزشکی، مطابق استانداردهای ایمنی و فنی انجام شود. پزشکان باید مجوز انجام لیزر را داشته باشند تا اطمینان حاصل شود که آن‌ها از بهترین پروتکل‌ها پیروی می‌کنند.

اگر به دنبال مقایسه کلینیک‌های مختلف هستید، مطمئن شوید که همیشه در مورد تجربه، مجوزها و صلاحیت‌های پزشک خود سوال کنید.

سوال ۳: بعد از درمان چه انتظاری می‌توانم داشته باشم؟

پزشک شما از قبل، این موضوع را با شما در میان خواهد گذاشت، اما می‌توانید خلاصه‌ای در مورد آنچه که باید بلافاصله پس از درمان، چند روز پس از آن و زمانی که ممکن است انتظار دیدن نتایج را داشته باشید، بخواهید.

فناوری‌های لیزر راه درازی را پیموده‌اند و بسیاری از درمان‌ها نیازی به استراحت ندارند. پس از جلسات درمانی برای سفت شدن و رفع چین‌و‌چروک پوست، ممکن است هیچ مشکلی در پوست خود نداشته باشید؛ می‌توانید یک قرار ناهار داشته و بدون هیچ مشکلی به محل کارتان بازگردید. از طرف دیگر، بعد از انجام برخی روش‌ها، ممکن است چند روز پوست قرمز و پوسته پوسته داشته باشید. این شرایط، به نوع درمان بستگی دارد.

در برخی از درمان‌ها نیز ممکن است، دیدن نتایج بیشتر طول بکشد.

به همین دلیل است که توصیه می‌شود از پزشک خود بخواهید که انتظارات واضحی را از قبل تعیین کند، تا بدانید باید در چه زمانی انتظار چه چیزی را داشته باشید.

سوال ۴: اگر من یک عارضه پوستی داشته باشم، آیا هنوز کاندیدای مناسبی هستم؟

اکثر درمان‌های لیزری اگر به درستی و توسط متخصصان آموزش دیده انجام شوند، بسیار ایمن هستند، اما فکر خوبی است که درباره‌ی همه نگرانی‌های احتمالی خود صحبت کنید و توصیه‌ها را دریافت کنید. به عنوان مثال، برخی از لیزرها می‌توانند تا چند روز پس از درمان کمی خشکی ایجاد کنند. اگر از قبل، مستعد خشکی پوست هستید، ممکن است به مرطوب کننده قوی‌تری نیاز داشته باشید.

پرسیدن در مورد سایر نگرانی‌های مرتبط با پوست نیز می‌تواند به پزشک کمک کند تا پوست شما را ارزیابی کرده و رویکردی جامع‌تر را توصیه کند.

سوال ۵: آیا در کنار درمان، به محصولات دیگری نیاز خواهم داشت؟

بسته به اینکه کدام لیزر درمانی را انجام می‌دهید، ممکن است توصیه شود که بعد از آن از محصولات خاصی مانند لوسیون پس از لیزر یا ژل استراتامد استفاده کنید. اگر از لیزر برای درمان پیگمانتاسیون یا ملاسما استفاده می‌کنید، ممکن است به شما توصیه شود چند هفته قبل و بعد از درمان، از یک سرم بازدارنده رنگدانه استفاده کنید.

ایده خوبی است که در مشاوره خود بپرسید که آیا به محصول دیگری نیاز دارید، تا پس از درمان هیچ هزینه غافلگیر‌کننده‌ای نداشته باشید.

همچنین ترکیبی از لیزر و برخی محصولات وجود دارد که بهترین عملکرد را با هم دارند. به عنوان مثال، اگر در حال انجام لیزر درمانی برای آکنه هستید، ممکن است پزشک از شما بخواهد که از نوع خاصی از پاک‌کننده‌ها برای پیشگیری از آکنه استفاده کنید. اگر برای سفت کردن پوست درمان می‌کنید، می‌توانید با سرم ویتامین A، کلاژن خود را تقویت کنید.

وقتی به خوبی آگاه باشید، تجربه بهتر و ایمن‌تری خواهید داشت. با اینکه ممکن است به نظر برسد که چیزهای زیادی برای بحث وجود دارد، هرگز نباید از پرسیدن سوال خودداری کنید؛ زیرا سوال پرسیدن، می‌تواند به شما در تصمیم گیری بهتر و ایجاد رابطه بهتر با پزشک کمک کند.

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *