بوتاکس مردان, موثرترین روش‌های غیرجراحی برای جوانسازی صورت بر اساس انجمن جراحی پلاستیک آمریکا, مجموعه دکتر طباطبایی

موثرترین روش‌های غیرجراحی برای جوانسازی صورت بر اساس انجمن جراحی پلاستیک آمریکا

صورت اولین عضو از بدن است که در ملاقات با افراد مورد توجه قرار می‌گیرد. بنابراین، جوانسازی صورت و بهبود علائم پیری جزء دغدغه بسیاری از افراد است.  با یک جلسه مشاوره قبل از درمان، پزشک بهترین گزینه درمانی را برای‌تان توصیه می‌کند.

بوتاکس (سم توکسین بوتولینیوم نوع A)

بوتاکس محصول تزریقی ایمن و مؤثر است که هدف آن بهبود نشانه‌های رایج پیری صورت است. بوتاکس می‌تواند برای گودافتادگی‌های صورت، چین‌وچروک‌های متحرک، خطوط اطراف ابروها، چشم‌ها و لب‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. محبوب‌ترین برند تزریقی سم بوتولینوم، بوتاکس است. برند دیگر dyspart نام دارد که بسیار شبیه بوتاکس است اما مولکول‌های کوچک‌تری داشته و می‌تواند به مناطق وسیع‌تری نفوذ کند. برخی به دلیل ظهور سریع نتایج ( تنها در یک یا دو روز) این برند را ترجیح می‌دهند. تزریق بوتاکس در افراد ۴۰ تا ۵۹ ساله شایع‌تر است. در تزریق بوتاکس یا dysport، تأثیرات آن در چند روز ظاهر می‌شود اما نتیجه کامل پس از ۲ هفته قابل مشاهده خواهد بود.

فیلرهای پوستی هیالورونیک اسید

تزریق پرکننده یا فیلرهای پوستی یکی از محبوب‌ترین روش‌هایی است که افراد برای کاهش نشانه‌های پیری از آن استفاده می‌کنند. تزریق فیلر روشی راحت، مقرون به‌صرفه و کم‌تهاجمی است که به‌طور طبیعی و نامحسوس باعث بازگردانی حجم از دست رفته، سفت‌کردن پوست افتاده و رفع علائم پیری مثل چین‌وچروک‌های عمیق می‌شود.

طیف گسترده‌ای از ترکیبات فیلرها وجود دارد که برای ازبین‌بردن خطوط ماریونت (خطوط غم و اندوه)، خطوط اطراف لب‌ها، گونه‌ها و چین‌های روی بینی استفاده می‌شوند. محبوب‌ترین نوع فیلرها، ترکیب هیالورونیک اسید است که باعث افزایش حجم طبیعی و ملایم نواحی افتاده پوست یا نواحی گودافتاده می‌شود. هیالورونیک‌اسید ماده‌ای روان‌کننده است که به‌طور طبیعی در بدن وجود دارد. هیالورونیک‌اسید توانایی بالایی در حفظ آب دارد و به بازگردانی کلاژن و الاستین ازدست رفته صورت کمک می‌کند. در نتیجه فیلرهای پوستی علاوه‌بر حفظ رطوبت و شادابی صورت، به تولید کلاژن کمک کرده و روند بروز علائم افزایش سن را به تأخیر می‌اندازد.

از عوارض فیلرهای پوستی می‌توان به تورم جزئی و کبودی خفیف اشاره که بعد از چند روز کاملاً ازبین می‌روند. قبل و بعد از تزریق فیلر ممکن ‌است از شما خواسته شود تا از مصرف نوشیدنی‌های الکلی  و برخی داروها بپرهیزید.

لایه‌برداری شیمیایی پوست

لایه‌برداری شیمیایی یکی دیگر از روش‌های پرطرفدار است که به‌راحتی در مطب پزشک یا کلینیک قابل انجام است. لایه‌برداری باعث تقویت و بهبود کیفیت پوست می‌شود. لایه‌برداری ممکن‌است خطرناک به‌‎نظر برسد اما برداشتن خارجی‌ترین لایه آسیب‌دیده پوست، به بهبود رنگ و بافت پوست کمک می‌کند. اگرچه لایه‌برداری شیمیایی را می‌توان برای سایر نواحی بدن نیز استفاده کرد، اما بیشتر برای درمان آکنه، خطوط چین‌وچروک، بافت‌های اضافی روی پوست، جای زخم و آسیب‌های محیطی بکار می‌رود.

درمان با نور پالسی شدید (IPL)

درمان نور پالسی شدید (IPL)، جایگزین درمان با لیزر شده‎است که جزء ۵ روش زیبایی برتر غیرتهاجمی است. این روش برای درمان آکنه، بیماری پوستی روزاسه، هایپرپیگمانتاسیون، لکه‌های پیری ناشی از آفتاب و جای زخم استفاده می‌شود. بهبود جزئی بعد از یک جلسه حاصل می‌شود، اما بهتر است برای رسیدن به نتیجه مطلوب دو یا سه جلسه درمانی انجام شود.

انجام بوتاکس در ارومیه

برای تزریق بوتاکس در ارومیه توسط پزشک مجرب، می‌توانید به مجموعه دکتر طباطبایی مراجعه کنید.

پیش از انجام هرگونه خدمات درمانی زیبایی و جوان‌سازی، ضروری است که از صلاحیت، تجربه و امکانات فرد یا مجموعه‌ای که می‌خواهید به آنها مراجعه کنید اطمینان حاصل کنید تا علاوه بر پیشگیری از این عوارض، نتایج بهتر و ماندگارتری را به‌دست‌آورید.

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *