جلوگیری از پیری پوست, چگونه از بروز علائم پیری بر پوست جلوگیری کنیم؟, مجموعه دکتر طباطبایی

drtabatabaei.com - چگونه از بروز علائم پیری بر پوست جلوگیری کنیم؟

چگونه از بروز علائم پیری بر پوست جلوگیری کنیم؟

تغییرات پوستی که ممکن است با افزایش سن ایجاد شوند، عمدتا قابل پیشگیری هستند. جلوگیری از بروز مشکلات پوستی بسیار ساده‌تر از ترمیم آن‌ها با انواع روش‌های زیبایی پس از ظهور نشانه‌های پیری و آسیب‌دیدگی است.
روش‌های مختلفی برای محافظت از پوست وجود دارد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

• محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش

برای آهسته‌کردن یا حتی متوقف کردن علائم پیری و محافظت از خود در برابر اشعه UV، هنگام قرار گرفتن در فضای باز از کرم ضدآفتاب با کیفیت بالا استفاده کنید. لوسیون‌های ضدآفتاب از ایجاد چین و چروک، لکه‌های قهوه ای و از دست‌رفتن کلاژن پوست، که منجر به افتادگی پوست و گود ‌شدن اطراف گونه‌ها می‌شوند، جلوگیری می‌کنند.
توصیه می‌شود که از کرم‌های ضدآفتاب با فاکتور محافظتی 30 یا بالاتر استفاده شود. یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان برای جلوگیری از بروز علائم پیری پوست در سال‌های آینده انجام داد، استفاده از ضدآفتاب از سنین پایین‌تر است.

• از آنتی‌اکسیدان ها و رتینوئیدها استفاده کنید

محصولات حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و رتینوئیدها باعث جلوگیری از کاهش کلاژن پوست می‌شود. کلاژن پروتئینی است که باعث انعطاف‌پذیری و افزایش کیفیت پوست صورت می‌شود. همچنین، آنتی‌اکسیدان‌ها اثرات مخرب رادیکال‌های آزادی که در دود، آلودگی، تشعشع و حتی برخی داروها یافت می‌شوند، را جذب کرده و خنثی می‌کنند. برخی از پمادهای موضعی رتینوئید، بدون نسخه قابل تهیه هستند، اما انواع قوی‌تر آن‌ها نیاز به تجویز پزشک دارند. توصیه می‌شود که در اواخر دهه 20 یا اوایل دهه 30 از زندگی خود از داروهای حاوی آنتی‌اکسیدان و رتینوئید استفاده کنید، زیرا این زمان‌ است که اولین علائم آسیب‌های پوستی ظاهر می‌شوند.

• استفاده از تعدیل کننده‌های عصبی تزریقی

تزریق بوتاکس یکی از درمان‌های رایج، ایمن و بدون‌جراحی، برای ترمیم خطوط و چین و چروک بالای صورت است. بوتاکس انقباضات عضلانی را کاهش می‌دهد و در نتیجه احتمال ایجاد خطوط روی پیشانی و اطراف چشم، در نتیجه شل‌شدن ماهیچه‌های منقبض شده کاهش پیدا می‌کند. بوتاکس علاوه‌بر این که برای ترمیم چین‌وچروک موجود بر روی صورت استفاده می‌شود، می‌تواند در سنین پایین‌تر برای پیشگیری از بروز چین و چروک و افتادگی پوست در آینده استفاده شود.

• لایه برداری از پوست

با لایه‌برداری از پوست توسط لیزر، لکه‌های قهوه‌ای صورت و آسیب‌دیدگی‌های ناشی از نور خورشید ترمیم می‌شوند. همچنین رشد کلاژن نیز تحریک می‌شود. لایه‌برداری پوست با لیزر یک درمان سرپایی و بدون درد است که بعد از اولین جلسه نتایج قابل‌توجه آن قابل مشاهده خواهد بود.

• فیلرهای پوستی و جایگزینی کلاژن

فیلرهای تزریقی به عنوان جایگزین برای کلاژن ازدست‌رفته پوست استفاده می‌شوند. کاهش کلاژن از اوایل دهه 30 زندگی شروع می‌شود. فیلرها چین‌و‌چروک‌های زیر پوست را پر کرده و باعث صاف، حجیم و شاداب‌شدن پوست صورت می‌شوند. همچنین فیلرها باعث تحریک کلاژن‌سازی در بدن می‌شوند و روند پیری را کندتر می‌کنند. مانند بسیاری از روش‌های درمانی زیبایی، درمان زودهنگام در بیشتر موارد نیاز به درمان‌های تهاجمی‌تر را در آینده به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

انجام PRP صورت در ارومیه

برای انجام PRPصورت در ارومیه توسط پزشک مجرب، می‌توانید به مجموعه دکتر طباطبایی مراجعه کنید.

• بازسازی پوست و احیای مجدد آن

این روش‌ها می‌توانند در بازگرداندن شادابی پوست کمک کنند:

• احیای پوست، که معمولا با عنوان IPL Photofacial شناخته می‌شود، یک درمان غیرجراحی با استفاده از اشعه متمرکز نور پالسی است. در نتیجه این درمان، پوست شفاف‌تر و شاداب‌تر شده، لکه‌های قهوه‌ای بر روی پوست از بین رفته و آسیب‌های ناشی از نور خورشید و رگ‌های خونی بیرون‌زده ترمیم می‌شوند.
  • در این روش از لیزر غیرسایشی برای ترمیم لایه‌های عمق‌تر پوست بدون آسیب‌رساندن به لایه‌های سطحی استفاده می‌شود. گرم‌شدن لایه‌های عمقی پوست به تحریک تولید پروتئین کلاژن کمک می‌کند، رنگ پوست یکدست شده، و پوست صاف‌تر می‌شود.

برای پیشگیری از ظهور علائم پیری در آینده، وقتی جوان‌تر هستید از پوست خود محافظت کنید و اقدامات لازم برای بهبود کیفیت پوست را انجام دهید تا در آینده با مشکلات کمتری مواجه شوید.

دیدگاه